Εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ειδική Εκπαίδευση (Ειδική Αγωγή)2017-01-13T20:20:53+00:00
Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση (Ειδική Αγωγή)

Βασικοί Σκοποί

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ειδική Εκπαίδευση στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και τα ειδικά σχολεία. Στοχεύει στην παροχή γνώσεων, στην ευαισθητοποίηση, και στην εκπαίδευση πτυχιούχων Παιδαγωγικών και άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σε θέματα Ειδικής Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει επιστημονική ενημέρωση όσον αφορά τον εντοπισμό, την αξιολόγηση αλλά και την αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα στο γενικό σχολείο (γενική τάξη, ειδική μονάδα, ή εξατομικευμένη ειδική εκπαίδευση) αλλά και σε άλλους χώρους παροχής ειδικής εκπαίδευσης. Το παρόν Πρόγραμμα θα δώσει επίσης την ευκαιρία για την διεξαγωγή ερευνητικών έργων σε ένα τομέα στον οποίο δεν έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες μέχρι σήμερα, τουλάχιστον στον Κυπριακό χώρο.

Κάθε μαθητής έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την ψυχοσωματική του ανάπτυξη, την γνωστική και γλωσσική του ικανότητα, την κοινωνικοποίηση και τη συναισθηματική του ανάπτυξη, στις περισσότερες περιπτώσεις οι διαφορές μεταξύ των παιδιών δεν είναι τόσο μεγάλες που θα χρειαζόταν διαφορετική προσέγγιση, σε άλλες όμως περιπτώσεις παιδιά παρουσιάζουν τέτοιες διαφορές με τα υπόλοιπα παιδιά της ίδια χρονολογικής ηλικίας που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική βοήθεια για να μπορέσει το παιδί να πάρει τα μέγιστα από την εκπαίδευση. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να προετοιμάσει τον εκπαιδευτικό να εκπαιδεύσει, παιδαγωγήσει, στηρίξει, και γενικά να ενσωματώσει το παιδί στο σχολείο με συνέπεια και την καλύτερη ενσωμάτωση του στην κοινωνία. Τα μαθήματα του προγράμματος συμπεριλαμβάνουν θεωρητικά μαθήματα που ασχολούνται με γενικά, ειδικά και σύγχρονα θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αλλά και πιο πρακτικά μαθήματα που αφορούν στην διδακτική μεθοδολογία και στις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στην ειδική εκπαίδευση και την αντιρατσιστική αγωγή. Επίσης, μεταξύ άλλων, παρουσιάζεται η αναπτυξιακή πορεία σε όλους τους τομείς ανάπτυξης και οι πιθανές αποκλίσεις που μπορεί να υπάρξουν, αλλά και η συμπτωματολογία ποικίλων ειδικών αναγκών και ο τρόπος αξιολόγησης στην ειδική εκπαίδευση.

Ο στόχος συνολικά είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν ένα ευρύ και σταθερό επιστημονικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο σε σχέση με την ενσωμάτωση συγκεκριμένων ομάδων μαθητών στις εκπαιδευτικές διαδικασίες αλλά και στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής του εξέλιξης.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα ή Στόχοι του Προγράμματος

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές / – τριες αναμένεται να γνωρίζουν και να βλέπουν με κριτικό πνεύμα το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα αναμένεται:

  • να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση,  καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
  • να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
  • να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
  • να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
  • να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
  • να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
  • να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
  • να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών.
  • να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
  • να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα

Διάρκεια Σπουδών

Η διάρκεια του προγράμματος, τόσο για τα συμβατικά και εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών είναι η ίδια, ως εξής:

  • Πλήρης φοίτηση: τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα (18 μήνες)
  • Μερική φοίτηση: έξι ακαδημαϊκά εξάμηνα (36 μήνες)

Σε περίπτωση που οι φοιτητές αποτύχουν σε ένα μάθημα ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στον αναμενόμενο χρόνο, η διάρκεια των σπουδών μπορεί να παραταθεί. Ο χρόνος επέκτασης θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό του Πανεπιστημίου Frederick, σχετικά με την αποφοίτηση των φοιτητών , ο οποίος ορίζει ότι η μέγιστη διάρκεια σπουδών 6 εξάμηνα και για μερική φοίτηση 12 εξάμηνα.

Κατηγορία Μαθημάτων ECTS
Υποχρεωτικά 70
Επιλεγόμενα 20
TOTAL 90

Υποχρεωτικά

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 70 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No. Κωδικός Όνομα ECTS
1 DLSPE501 Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα 10
2 DLSPE502 Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 10
3 DLSPE503 Μεθοδολογία της Έρευνας 10
4 DLSPE504 Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή 10
5 DLSPE505 Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις 10
6 DLSPE506 Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα 10
7 DLSPE507 Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση 10

Επιλεγόμενα

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No. Κωδικός Όνομα ECTS
1 DLSPE508 Μουσική στην Ειδική Εκπαίδευση 10
2 DLSPE509 Η Τέχνη ως θεραπευτικό μέσο στην ειδική εκπαίδευση 10
3 DLSPE510 Παιδί με ειδικές ανάγκες, Ενήλικας με ειδικές ανάγκες: Από το σχολείο στην κοινωνία 10
4 DLSPE511  Μεταπτυχιακή Διατριβή 20
SEMESTER 1
Code Name ECTS
DLSPE501 Σύγχρονες τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα 10
DLSPE505 Εξελικτική Ψυχολογία : Τυπική ανάπτυξη και αποκλίσεις 10
DLSPE506 Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Κλινική Εικόνα 10
TOTAL 30

 

SEMESTER 2
Code Name ECTS
DLSPE504 Ετερότητα και Αντιρατσιστική Αγωγή 10
DLSPE502 Μέθοδοι και στρατηγικές διδασκαλίας στην ειδική και ενιαία εκπαίδευση 10
DLSPE503 Μεθοδολογία της Έρευνας 10
TOTAL 30

 

SEMESTER 3
Code Name ECTS
DLSPE507 Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση 10
Μάθημα επιλογής 10
Μάθημα επιλογής 10
TOTAL 30

Τα δίδακτρα στο Πανεπιστήμιο Frederick υπολογίζονται ανάλογα με το φόρτο σε πιστωτικές μονάδες (ECTS) που ο φοιτητής έχει το κάθε εξάμηνο φοίτησης του.

Λόγω της οικονομικής κρίσης που επηρεάζει αρκετές χώρες στην περιοχή αλλά και ευρύτερα, το Πανεπιστήμιο αποφάσισε να εφαρμόζει μειωμένα δίδακτρα ώστε να στηρίξει τη φοιτητική κοινότητα.

Έτσι τα δίδακτρα για τους φοιτητές που θα εγγραφούν το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 είναι 60.00 ευρώ ανά πιστωτική μονάδα ECTS.

Το κόστος είναι 5700 € ( 251 € /μήνα ) το οποίο αποπληρώνεται ως εξής:

  • Προκαταβολή πεντακοσίων Ευρώ (500 €) καταβάλλεται με την έγκριση και την εγγραφή στο Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή.
  • Επιπλέον 110 € έξοδα εγγραφής ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο (3 πρώτα εξάμηνα).
  • Το υπόλοιπο ποσό εξοφλείται με έως 22 άτοκες δόσεις, μέσω πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού όταν η διάρκεια σπουδών είναι 4 ακαδημαϊκών εξαμήνων (Πλήρης φοίτηση).
  • Σε περίπτωση μερικής φοίτησης οι δόσεις προσαρμόζονται σύμφωνα με την διάρκεια των σπουδών 28, 34, 40
  • Επιπλέον σε περίπτωση αποτυχίας σε κάποιο μάθημα, ο σπουδαστής μπορεί να το παρακολουθήσει εκ νέου και να δώσει εξετάσεις χωρίς κόστος.

Επιπλέον Έκπτωση 10% για Ανέργους (με επίδειξη κάρτας ανεργίας)

Συνολικό κόστος 5130 € ( 210 € /μήνα )

Επίσης 5% για :

  • Ταυτόχρονη εγγραφή συγγενών α’ βαθμού.
  • Πολύτεκνους ή μέλη πολύτεκνων οικογενειών
  • Σε τρίτεκνους ή μέλη τρίτεκνων οικογενειών
  • Σε μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας ή συγγενείς αυτών.
  • Σε περίπτωση εφ’ άπαξ εξόφλησης των διδάκτρων

Συνολικό κόστος 5413 € ( 223 € /μήνα )

 **οι παραπάνω ποσοστιαίες εκπτώσεις δεν συνδυάζονται μεταξύ τους.

Τα κριτήρια και η διαδικασία εισδοχής στο πρόγραμμα καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών Εξ Αποστάσεως του Πανεπιστημίου Frederick.

Ειδικότερες προϋποθέσεις:

  • Κατοχή πτυχιακού τίτλου σπουδών (προαπαιτούμενου για διορισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα).
  • Γνώση της Ελληνικής γλώσσας (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ελληνομάθειας Επίπεδο Γ1).
  • Καλή γνώση της Αγγλικής ή άλλης επίσημης διεθνούς γλώσσας  (Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας Επίπεδο Γ1).
  • Βασικός ψηφιακός εγγραμματισμός.
  • Δυνατότητα πρόσβασης και αξιοποίησης δυνατοτήτων της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Η εκπαιδευτική πείρα θεωρείται πλεονέκτημα, άλλα όχι απαραίτητη.

Οι απόφοιτοι του μεταπτυχιακού αυτού Προγράμματος, δεδομένου ότι θα έχουν ήδη πτυχίο δασκάλου ή νηπιαγωγού, μπορούν να δουλέψουν ως εκπαιδευτικοί και ως ειδικοί εκπαιδευτικοί σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Δημοτικής και Προδημοτικής εκπαίδευσης (αναφορικά με τον δημόσιο τομέα έχουν δικαίωμα ταυτόχρονης εγγραφής στον κατάλογο διοριστέων σε θέση δασκάλου/νηπιαγωγού ή Ειδικού Εκπαιδευτικού).

Θα μπορούν επίσης να ενισχύσουν την πιθανότητα εργοδότησής τους γενικά στη δημόσια υπηρεσία. Αλλά και να δουλέψουν ως ειδικοί εκπαιδευτικοί σε σχολεία του ιδιωτικού τομέα, σε ιδιωτικά φροντιστήρια, σε ειδικά σχολεία και κέντρα ημέρας αλλά και ως ιδιώτες ειδικοί εκπαιδευτικοί.

Το πρόγραμμα προσφέρεται από τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής σε συνεργασία με την Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου. Για περισσότερες πληροφορίες για τα μέλη ΔΕΠ των σχολών επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου