Εκπαιδευτικός Όμιλος | Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Δια Βίου Μάθησης, Μελέτης, Εκδοτικός Οίκος | 2661028600|info@plus.edu.gr

T2L «Trigger to Learn» | Μέθοδος Εκμάθησης Αγγλικών

T2L «Trigger to Learn» | Μέθοδος Εκμάθησης Αγγλικών 2017-08-05T20:30:09+00:00

“Προ(σ)καλέστε” το παιδί σας να μάθει σωστά Αγγλικά και να πάρει το πτυχίο που επιθυμεί με επιτυχία!

Σου δίνω διαρκώς αιτίες για
να ενδιαφερθείς, να προσέξεις και
να ακούσεις
να διαβάσεις
να μιλήσεις και
να γράψεις Αγγλικά.

Τα αγγλικά δεν είναι μόνο ένα πτυχίο, είναι…

…να μιλάς
… να ακούς και να καταλαβαίνεις
… να γράφεις

Να επικοινωνείς!

Πληροφορίες της μεθόδου T2L

Η Μεθοδος Τ2L στηρίζεται σε εμπειρία 28 χρόνων και υλικό που έχει φτιαχτεί σε όλο αυτό το διάστημα και ενισχύεται / εμπλουτίζεται συνεχώς.

Δίνει ερεθίσματα που ενθαρρύνουν και εμπλέκουν πολλαπλές νοημοσύνες σε κάθε παιδί, με αποτέλεσμα η μάθηση να γίνεται μια ευχάριστη διαδικασία, που κρατάει σε εγρήγορση μαθητές με ποικιλία ενδιαφερόντων, ακαδημαϊκών στόχων ή δυνατοτήτων συγκέντρωσης.

Όλα τα παιδιά προκαλούνται να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους σε μια εκπαιδευτική διαδικασία ενθάρρυνσης και ενίσχυσης, με πλήθος ανταμοιβών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, με συχνές εκπαιδευτικές εκπλήξεις, που μοχλός για την καλή απόδοση, είναι όχι η επίπληξη αλλά η επιθυμία για ενσωμάτωση στην ομάδα και για επιβράβευση.

Υπάρχει πια επιστημονική απόδειξη ότι η μάθηση είναι αποτελεσματικότερη και μονιμότερη όταν ο μαθητής είναι χαρούμενος, παρά όταν πλαισιώνεται από ένα παλαιότερου τύπου εκπαιδευτικό περιβάλλον, με το απαραίτητο στρες και τον φόβο της επίπληξης, της τιμωρίας και τελικά της απομόνωσης που αυτό το σύστημα συνεπάγεται.

Τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα, ποιοτικά και ποσοτικά, τα βρήκαμε στα τμήματα Level Up!, και ιδιαίτερα, συσσωρευτικά, στα επίπεδα Β2 και πάνω. Στα τμήματα Level Up! το μάθημα σχεδιάζεται ώστε να δίνεται περισσότερος χρόνος στην εξάσκηση με εκπαιδευτικό υλικό T2L εκτός της ύλης του βιβλίου.

Πιο συγκεκριμένα στοιχεία θα έχουμε στο άμεσο μέλλον, αφού τα πρώτα τα τμήματα που φοίτησαν στο πρόγραμμα Level Up! από την αρχή φτάσουν στις τελικές τους εξετάσεις γλωσσομάθειας.

Παρακάτω σκιαγραφούμε τους συνηθέστερους μαθησιακούς τύπους, με την παραδοχή ότι κάθε άτομο έχει ένα μοναδικό, διακριτό τρόπο να μαθαίνει.  Δηλαδή, να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να οργανώνει τις πληροφορίες που λαμβάνει. Η μέθοδος T2L απευθύνεται σε όλους τους μαθησιακούς τύπους.

Οπτικός Τύπος προσλαμβάνει ευκολότερα και γρηγορότερα την πληροφορία μέσω της οπτικής αναπαράστασης. Γι΄αυτό, χρησιμοποιεί συχνά τη φαντασία του για να οπτικοποιήσει την πληροφορία. Του αρέσει να διαβάζει, να βλέπει εικόνες και διαγράμματα.

Ακουστικός Τύπος επεξεργάζεται ευκολότερα και αποτελεσματικότερα την πληροφορία μέσω της ακροαματικής διαδικασίας. Δηλαδή, μαθαίνει πιο εύκολα  από ακουστικό υλικό (ομιλίες, κασέτες, διαλέξεις και παραδόσεις), ενώ του αρέσει να μιλά και να ακούει αυτά που λένε οι άλλοι.

Λεκτικός Τύπος προσλαμβάνει τις πληροφορίες μέσω του λόγου, γραπτού ή προφορικού. Συγκρατεί ευκολότερα στη μνήμη την πληροφορία, όταν αυτή επεξηγείται λεκτικά. Του αρέσουν ιδιαίτερα οι λέξεις και  γενικά  να γράφει και να διαβάζει.

Κιναισθητικός Τύπος κιναισθητοποιεί  το αντικείμενο μάθησης για να μπορέσει να προσλάβει την πληροφορία.  Δηλαδή χρησιμοποιεί την κίνηση για να αντιληφθεί  κανόνες και έννοιες. Του αρέσει να αγγίζει  πράγματα, να συμμετέχει σε θεατρικές ή χορευτικές παραστάσεις.

Διαπροσωπικός Τύπος τύπος μαθαίνει καλύτερα όταν συμμετέχει σε συζητήσεις μικρών ομάδων, ομάδες μελέτης ή σε ομαδικές συζητήσεις για την επίλυση προβλημάτων. Δηλαδή, δεν του αρέσει να μαθαίνει μόνος του, αλλά μέσα από την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων μιας ομάδας. Αποδίδει καλύτερα όταν συνεργάζεται και συναναστρέφεται με άλλους.

Ενδοπροσωπικός Τύπος προτιμά την ατομική μάθηση και μαθαίνει αυτόνομα. Μαθαίνει ευκολότερα σε συνθήκες όπου μπορεί ο ίδιος να συλλέξει και να επεξεργαστεί πληροφορίες πριν εκτελέσει μία πράξη. Αναλογίζεται ένα πρόβλημα μόνος του, βγάζει συμπεράσματα μέσα από την εμπειρία του και θέτει εύκολα προσωπικούς στόχους.

Τα «εργαλεία» της μεθόδου T2L

Γιά πολλά παιδιά, ο χρόνος μαθήματος είναι η μόνη ευκαιρία να εφαρμόσουν ο,τι έμαθαν και γι’αυτό τον θεωρούμε πολύτιμο.

Σε κάθε διδακτική ώρα ! Χωρίς σπατάλη χρόνου σε διορθώσεις γραπτών ασκήσεων μέσα στην τάξη, ώστε όλος ο χρόνος του μαθήματος να είναι ωφέλιμος και να προσφέρει επαφή με την γλώσσα.

Όταν η αφορμή να χρησιμοποιήσουμε την γλώσσα είναι το παιχνίδι, μειώνεται το άγχος και αυξάνεται το κίνητρο και ο αυθορμητισμός.

Για την παραγωγή ή την αφομοίωση νέας ύλης, την εξάσκηση της προφοράς, την εμπέδωση λεξιλογίου, την απόκτηση ευχέρειας στο λόγο, ακόμα και την αφομοίωση γραμματικών φαινομένων βιωματικά και όχι μόνο μέσα από αποστήθιση κανόνων.

Μερικά από τα μέσα που χρησιμοποιούμε είναι:

  • παιχνίδια με κάρτες, κουίζ ή επιτραπέζια
  • αναζήτηση λύσης προβλημάτων
  • παρουσιάσεις, σκετς ή τραγούδια
  • παιχνίδι ρόλων

Κάθε πτυχή της γλώσσας εντυπώνεται σωστότερα και ευκολότερα μέσα από εικόνα, ήχο και το ανάλογο εννοιολογικό πλαίσιο ευκολότερα.

Για περισσότερη εξοικείωση με τους σωστούς μεμονωμένους ήχους και τον σωστό τονισμό της αγγλικής γλώσσας, την καλύτερη λεκτική και εξωλεκτική κατανόηση, αλλά και για ενίσχυση της ευρύτερης ακουστικής κατανόησης.

Ενθαρρύνεται η ευρύτερη κατανόηση της γλώσσας και η συνομιλία και ενισχύεται από το ενδιαφέρον που προκαλεί η ίδια η πληροφορία.

Μερικά από τα θέματα που χρησιμοποιούμε είναι:

  • συνήθειες ή παράξενα απ’ όλον τον κόσμο
  • νέες ανακαλύψεις
  • επιστημονικά θέματα
  • νέες τεχνολογίες
  • κινούμενα σχέδια για τα μικρότερα παιδιά

Και ακολουθεί οργανωμένη συζήτηση για το θέμα που προβλήθηκε.

Προσφέρουμε ερεθίσματα, ώστε το μάθημα συζήτησης να μην χάνεται στην αναζήτηση ή έλλειψη ιδεών, αλλά να εστιάζει στην παραγωγή προφορικού λόγου.

Έμφαση στην επικοινωνία και στην προφορά, με ειδικές επιμέρους ασκήσεις.

  • ενίσχυση του προφορικού λόγου με ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες για προφορική εφαρμογή της γραμματικής
  • εξάσκηση μεμονωμένων ήχων για σωστή προφορά
  • μαθήματα συζήτησης με βάση μια προβολή, ένα κείμενο ή ένα άρθρο από εξειδικευμένα περιοδικά / εφημερίδες, ή μια δραστηριότητα

Καθένας θέλει να μιλήσει όταν ξέρει τι να πει, και όταν έχει ήδη μια σκέψη που θέλει να διατυπώσει.
Η αυτοπεποίθηση για τη σωστή προφορά, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο .

Εξάσκηση στη γλώσσα μέσα από άρθρα περιοδικών και εφημερίδων διαβαθμισμένων με βάση την ηλικία και το επίπεδο, από συνδρομητικές πηγές του εξωτερικού.

Τα άρθρα αυτά επιλέγονται ώστε να δίνουν καινούργιες πληροφορίες για τον κόσμο, την εκπαίδευση, την τεχνολογία, τη μουσική κλπ. και να προκαλούν το ενδιαφέρον της ηλικιακής ομάδας μιας τάξης.

Ζητούμενο είναι να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να μαθαίνουν πράγματα διαβάζοντας, και σταδιακά να διευρύνουν την αντίληψη τους στην γλώσσα.
Επίσης ζητούμενο είναι η προσέγγιση μιας πληροφορίας μέσα από ένα διαφορετικό πολιτιστικό και γλωσσικό πλαίσιο.

Διαδραστικές ασκήσεις και παιχνίδια δικής μας έκδοσης, φτιαγμένα αποκλειστικά για τους δικούς μας μαθητές, για να καλύψουν συγκεκριμένες δικές τους ανάγκες.

Η ίδια η έννοια του παιχνιδιού διώχνει το φόβο του λάθους και δίνει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να δει τον δισταγμό ή την ελλειπή κατανόηση και να λειτουργήσει διορθωτικά με απόλυτη αμεσότητα και επομένως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Είναι πια επιστημονικό δεδομένο ότι το μυαλό αφομοιώνει καλύτερα όταν είμαστε ήρεμοι και ευχαριστημένοι.
Αντίθετα, το στρες και ο φόβος του λάθους μπορούν να μπλοκάρουν την αφομοίωση ή την ανάκληση.

Επιπλέον εξάσκηση δικής μας έκδοσης, όπου χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση.

Συμπληρώνουν τις σειρές των βιβλίων, εκεί όπου χρειάζεται απλούστερη προσέγγιση, είτε επανάληψη, είτε απλά περισσότερη εξάσκηση.
Η εικονογράφηση βοηθάει στην ουσιαστική κατανόηση των προτάσεων ώστε να μην γίνονται οι ασκήσεις μηχανικά.

Η διόρθωση των φυλλαδίων γίνεται εκτός μαθήματος για να έχουν οι εκπαιδευτικοί ακριβή εικόνα για την πρόοδο κάθε μαθητή, αλλά και για να μήν χάνεται χρόνος στην τάξη.

Άμεση, απτή ανταμοιβή για την καλή προσπάθεια σε επίπεδο αφενός ατομικό και αφετέρου ομάδας ή και ολόκληρης της τάξης.

Δίνουμε ένα άμεσο κίνητρο, ειδικά στα μικρότερα παιδιά, να “πηγαίνουν καλά”, καλλιεργώντας και την ομαδικότητα, αφού κάθε παιδί επιβραβεύεται ως άτομο, αλλά και ως μέλος της ομάδας του ή του τμήματος του.

Για τα μικρά παιδιά, είναι σημαντικό η κάθε καλή προσπάθεια να επιβραβεύεται άμεσα και με τρόπο απτό.
Αφηρημένες έννοιες και μελλοντικοί έπαινοι, δεν αποτελούν πάντα ικανό κίνητρο για τις μικρές ηλικίες.

Αποτελέσματα μεθόδου

+20% καλύτερη αντιληπτική ικανότητα της γλώσσας
+30% ακριβέστερη παραγωγή δομής γραπτού λόγου
+50% ακρίβεια στην απόχρωση προφοράς
+30% ευχέρεια στον προφορικό λόγο

Στο διάστημα από το 2014 έως 2016 υπολογίσαμε τους μέσους όρων 5 πιλοτικών τμημάτων και βρήκαμε ότι η συστηματική εφαρμογή της μεθόδου Τ2L είχε ως αποτέλεσμα τα παραπάνω σε σχέση με τα τμήματα ελέγχου.

Επισκεφθείτε μας

Κέντρο Ξένων Γλωσσών Plus

Επισκεφθείτε μας

στην Δονάτου Δημουλίτσα 34, στην Πλατεία Ψυχιατρείου

Οδηγίες / Χάρτης

Κλείστε ραντεβού

με την διεύθυνση σπουδών

Καλέστε μας σήμερα

στο 26610 28600

Στείλτε μας email

Είμαστε καθημερινά στην διάθεση σας

Είμαστε καθημερινά στην διάθεση σας

Στείλτε μας email

Εγγραφές από 28 Αυγούστου με περιορισμένες θέσεις

Αίτηση Εγγραφής